kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶

وکیل پایه یک دادگستری در دامغان کلاهبردار از آب درآمد

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری‌ جاعل حرفه‌ای که قصد کلاهبرداری از شهروندان دامغانی را به‌عنوان وکیل پایه یک دادگستری داشت، خبر داد.
دامغان- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری‌ جاعل حرفه‌ای که قصد کلاهبرداری از شهروندان دامغانی را به‌عنوان وکیل پایه یک دادگستری داشت، خبر داد.
سرتیپ محمدرضا میرزایی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: چندی پیش، فعالیت یک جاعل حرفه‌ای در شهرستان دامغان در قالب وکیل پایه یک دادگستری توسط ماموران نیروی انتظامی دریافت شد.
وی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان دامغان با انجام تحقیقات مقدماتی پلیس دریافتند یک جاعل حرفه‌ای با راه‌اندازی مؤسسه حقوقی با مدرک دکترای جعلی و پروانه وکالت پایه یک دادگستری که آن هم جعلی بود، قصد کلاهبرداری از شهروندان دامغانی را دارد.
فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: ماموران پلیس این فرد را در یک عملیات ضربتی غافلگیر و دستگیر کردند.میرزایی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه، خود را دانش آموخته دوره دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم معرفی کرد و همچنان بر این ادعایش پافشاری می‌کرد.وی گفت: در این زمینه، اداره اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان دامغان از دانشگاه آزاد واحد قم استعلامی به عمل آورد که مشخص شد، متهم تنها در دوره کارشناسی زبان انگلیسی آن هم بدون آزمون در آن دانشگاه پذیرفته شده و تاکنون نیز هیچ اقدامی برای ثبت‌نام نکرده است.
میرزایی ادامه داد: وکیل قلابی وقتی شواهد و قرائن موجود که توسط پلیس به دست آمده بود را دید، به ناچار به بزه خود  اعتراف کرد.
وی تاکید کرد: در این بازرسی، پروانه وکالت پایه یک و مشاوره حقوقی، گواهینامه اشتغال و عضویت در دانشگاه آزاد به عنوان عضو علمی، کارت عضویت کانون وکلا و حکم نمایندگی حزب وفاق ملی در استان سمنان کشف شد.وی ادامه داد: در ادامه این تحقیقات، پلیس به این نتیجه رسید که همه احکام، گواهینامه‌ها و کارت‌ها و مدارک کشف شده از دفتر کار متهم جعلی است.
فرمانده انتظامی استان سمنان، از عموم مردم استان سمنان خواست تا به اینگونه مؤسسه‌های ناشناس و فاقد مجوزهای قانونی اعتماد نکنند.